Jak sok pomoże Ci w nauce?

Jak sok pomoże Ci w nauce?

Osoby pracujące umysłowo i uczące się powinny zwracać szczególną uwagę na zbilansowaną dietę. Praca umysłowa potrafi być w równym, jeśli nie większym stopniu wyczerpująca co praca fizyczna, dlatego tak ważne jest dostarczenie organizmowi odpowiednich witamin i minerałów. Gdzie ich szukać, jeśli nie w ich naturalnym źródle? Świeżo wyciśnięty sok doda Ci energii oraz postawi na nogi po nocy spędzonej nad książkami. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek odnośnie przyrządzania wartościowego soku przy pomocy wyciskarki Kuvings.

1. Czerwona energia

Pierwiastkiem pełniącym istotną rolę w pracy naszego mózgu jest potas. Odpowiada on za równowagę elektrolitową naszego organizmu, dotlenienie mózgu oraz kontroluje ciśnienie krwi. Bogatym źródłem potasu są pomidory. Za pomocą wyciskarki do soków z łatwością sporządzimy z nich sok, który usprawni pracę neuroprzekaźników, dzięki czemu będziemy łatwiej zapamiętywać informacje. Do smaku można dodać listek bazylii i świeżo zmielony pieprz.

2. Zielono mi

W procesie nauki niezwykle ważny jest magnez. Koi nerwy i wspomaga koncentrację. Znajdziemy go w wielu spożywanych codziennie produktach, m.in. w szpinaku. Do przygotowania odżywczego koktajlu na bazie szpinaku będziesz potrzebować:

2 dużych garści szpinaku,
1 jabłka,
1 łyżki siemienia lnianego,
150 ml wody.

Po kolei wrzuć składniki do wyciskarki i delektuj się zdrowiem płynącym z natury.

3. Potęga zboża

Równie ważnym dla naszego organizmu pierwiastkiem jest cynk. Wspomaga on sprawność intelektualną i zapobiega demencji. Jego niedobór może prowadzić do pogorszenia pamięci, uczucia znużenia oraz zmniejszenia tolerancji na alkohol. Cynk w naturalnej postaci znajdziemy m.in. w młodym jęczmieniu, na bazie którego bez problemu przyrządzimy pyszny koktajl używając wyciskarki do soków. Jęczmień możemy połączyć z wodą kokosową i bogatym w antyoksydanty mango.

4. Dobroczynne buraki

Burak jest często spożywany przy anemii i spadku odporności, gdyż zawiera duże ilości żelaza. Jego często pomijaną właściwością jest również poprawa krążenia krwi w mózgu. Badania wykazały, że spożywanie 500 ml soku z buraków dziennie może szybko usprawnić przepływ krwi w mózgu. Opcjonalnie do wyciskarki Kuvings możemy dodać, oprócz buraków, marchew, jabłko, czy pomarańczę.

5. Malinowa słodycz

Maliny są zwykle kojarzone zwykle z przetworami lub słodkimi syropami stosowanymi jako profilaktyka przeciw przeziębieniowa. Warto jednak zwrócić uwagę na niezwykle cenną substancję w nich występującą – lecytynę. Lecytyna to grupa związków chemicznych, w skład których wchodzą nienasycone kwasy tłuszczowe oraz cholina. Sok z malin byłby trudny do uzyskania przy pomocy tradycyjnej sokowirówki, a przerabianie owoców na syrop wymagałoby dodania sporej ilości cukru. Alternatywą jest wyciskarka Kuvings, dzięki której bez problemu uzyskamy czysty sok malinowy.

Przygotowane w ten sposób soki można pić nawet na czczo, przed śniadaniem. Tym sposobem układ pokarmowy, nie obciążony jeszcze innym pokarmem, momentalnie wchłonie substancje odżywcze zawarte w sokach. Przyrządzenie soków jest proste dzięki wyciskarkom Kuvings. Obsługa urządzenia jest intuicyjna, a mycie łatwe i przyjemne.